اجاره ماشین عروس آری یا خیر؟

فهرست محتوا
اجاره ماشین عروس اجاره کنیم؟ آری یا نه؟

مراسم عروسی مهمترین اتفاق زندگی برای هر فردی می باشد. این مراسم تکرار نداشته و باید بهترین خاطره ها برای افراد رقم بخورد. اجاره ماشین عروس در صورتی که از مرکز مناسب و حرفه ای صورت بگیرید می تواند بسیار در روند مراسم تاثیر گذار باشد. در ادامه به مواردی که باید در رنت خودرو از این نوع مد نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

کرایه خودرو کلاسیک
رنت خودرو کلاسیک

تاریخچه اجاره ماشین عروس:

اجاره ماشین عروس از گذشته مرسوم بوده است. در زمان های گذشته به دلیل کم بودن خودرو سواری معمولا عروس و داماد اقدام به اجاره خودرو می کردند. این اجاره در گذشته معمولا از افراد فامیل صورت می گرفت و عمدتا هم به صورت رایگان بود. همچنین استفاده از این خودروها به عنوان ماشین عروس بسته به تبحر داماد در راننگی ممکن بود با راننده و یا بدون راننده صورت پذیرد. در هر حال ماشین عروس یکی از ملزومات جدایی ناپذیر مراسم عروسی از گذشته تا به امروز می باشد.

برای اجاره ماشین عروس چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

اجاره ماشین عروس در صورت انتخاب اشتباه ممکن است باعث از بین بردن هارمونی مراسم گردد. در ادامه به مواردی که باید در این انتخاب مد نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد:

  1. در اجاره ماشین عروس باید حتما مکان برگزاری مراسم و محل پارک خودرو را مد نظر داشته باشید. بعد از انتخاب محل برگزاری مراسم میتوانید نوع و مدل خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  2. تم عروسی: در صورتی که تم و شکل خاصی برای مراسم و عروسی خود در نظر گرفته اید حتما باید در رنت ماشین به مدل، رنگ و نوع تزیین آن دقت کنید. در صورتی که در این مورد دقت کافی نداشته باشید ممکن است این ناهماهنگی به ذوق بزند.
  3. تزیین ماشین عروس: قبل از اجاره ماشین باید نوع تزیین و گل آرایی مورد نظر خود را انتخاب کرده و با گلفروش در خصوص نوع و مدل و حتی رنگ ماشین مشورت نمایید. امروزه دیگر از تزیینات شلوغ با گل آرایی زیاد خبری نیست و گل آرایی ماشین عروس به سمت فانتزی و معنا گرایی تمایل یافته است.
  4. حتما با توجه به لوکیشن های عکاسی رنگ و مدل خودرو را انتخاب نمایید تا در این خصوص دچار مشکل نشوید.
  5. حتما قبل از کرایه خودرو به صورت بدون راننده تمام خودرو را بررسی نمایید. مشکلات و موارد موجود در بدنه را گوشزد نمایید تا در هنگام پس دادن ماشین دچار مشکل نشوید. همه موارد باید در قرارداد ذکر شود. در غیر این صورت ممکن است از لحاظ مالی متضرر شوید.
بیشتر بخوانید:   اجاره شاسی بلند با راننده و بدون راننده

موارد مهمی که باید قبل از اجاره ماشین عروس بررسی نمایید:

اجاره ماشین عروس در مقایسه با استفاده خودروی شخصی دارای محدودیت هایی می باشد که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد:

  1. اگر اجاره ماشین عروس به صورت ساعتی می باشد حتما تایمی را اضافه تر در نظر بگیرید. زیرا حوادثی پیش بینی نشده ممکن است اتفاق بیفتد و تاخیر هایی ایجاد شود. این تایم اضافی از استرس و هزینه اضافی جلوگیری خواهد کرد.
  2. در صورتی که قصد دارید خودروی کلاسیک را به عنوان ماشین عروس انتخاب کنید باید این مورد را مد نظر داشته باشید که امکان خرابی خودرو زیاد می باشد. پس بهتر است این نوع خودرو ها را با راننده رنت کنید تا در صورت بروز مشکل خود فرد سریعا آن را رفع نماید.
  3. در اجاره ماشین عروس حتما باید لباس عروس را هم در نظر بگیرید. در صورتی که لباس عروس دارای دنباله ای بزرگ و پرچین باشد حتما باید خودرویی را انتخاب نمایید که دارای فضای کافی برای این لباس باشد تا لباس آسیب ندیده و چروک نشود.
لوکیشن عکاسی
لوکیشن عکاسی
  1. برای تزیین ماشین بهتر است که از گل های درشت استفاده نمایید. گل های ریز جلوه ای نامناسب به خودرو خواهد داد.
  2. در صورتی که مراسم در فصل تابستان می باشد بهتر است که از تزئین خودرو با گل منصرف شوید. زیرا که هوای گرم در عرض نیم ساعت گل ها را پژمرده می کند. پس بهتر است که از روشی دیگر برای تزیین خودرو استفاده نمایید.
  3. حتما هوای روز مراسم را چک نمایید و در انتخاب نوع خودرو و رنگ آن این مورد را لحاظ نمایید.
  4. عمدتا خودرو سفید دارای مشتری بیشتری برای ماشین عروس می باشد. ولی شما می توانید با توجه به تم و محدودیت های مراسم خود رنگ های دیگری را نیز انتخاب نمایید.
  5. حتما باید هنگام جدا کردن گل آرایی خودرو به جای چسب ها دقت نمایید.

برای اجاره ماشین عروس بهتر است اجاره ماشین با راننده باشد یا بدون راننده؟

این مورد در درجه اول برمی گردد به خواسته عروس و داماد. زوجی که دوست دارند تا خودرو را خود هدایت کنند باید اجاره ماشین عروس بدون راننده را انتخاب نمایند. ولی این مورد دارای محدودیت هایی می باشد. اجاره خودرو در کرج بدون راننده و یا هر شهر دیگری با گذاشتن تضمین و اسنادی برای ضمانت قابلیت انجام دارد. در این نوع رنت خودرو  مسئولیت  هرگونه خسارت و ایجاد مشکل به گردن فرد اجاره کننده می باشد و باید هزینه موارد به وجود آمده را پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید:   صفر تا صد اجاره خودرو با شرایط آسان

ولی در روش اجاره ماشین در کرج با راننده و هر شهر دیگری شما فقط هزینه اجاره ماشین را پرداخت خواهید کرد و هیچگونه مدرک و ضمانتی برای این مورد از شما دریافت نخواهد شد. تمام مسئولیت خودرو و خسارات احتمالی هم به گردن راننده خودرو خواهد بود.

رنت انواع خودرو
اجاره انواع ماشین عروش کلاسیک و مدرن

همراهان عروس و داماد را هم در نظر بگیرید:

یکی از مواردی مهم که باید هنگام اجاره ماشین عروس در نظر داشته باشید ساقدوش های  عروس و داماد است. بسیاری از زوجین به ویژه عروس دوست دارند تا همراهانشان با آنها یعنی در ماشین عروس باشند. به همین دلیل در صورت این مورد باید حتما خودرویی  با فضای بزرگتر را رنت کنید. ولی در بعضی مراسمات استفاده از خودروهای بدرقه نیز برای همراهان می تواند مناسب باشد.

اجاره ماشین عروس را خودمان انجام دهیم یا  بهتر است این مورد را به مسئول برگزاری مراسم بسپاریم؟

امروزه مجموعه هایی وجود دارد که صفر تا صد انجام و برنامه ریزی مراسمات از جمله اجاره ماشین عروس را نیز انجام می دهند. این شرکت ها دارای تمامی امکانات لازم برای انجام این مراسمات می باشند. در این صورت این افراد با توجه به خواسته و سلیقه شما مراسم را برنامه ریزی کرده و خودرو مناسب را به شما پیشنهاد داده و رنت می کنند. در این صورت تمام مسئولیت و گذاشتن ضمانت در خصوص کرایه خودرو به عهده این شرکت می باشد.

ویژگی های یک مجموعه مناسب برای اجاره ماشین عروس:

اگر بخواهید برای اجاره ماشین عروس استرس نداشته باشید باید به شرکتی  مراجعه نمایید که دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. دارای انواع خودرو با توجه به سلایق مختلف باشد.
  2. خودرو ها همگی از لحاظ فنی سالم باشد تا در زمان انجام مراسم فرد را دچار مشکل نکند.
  3. در صورت بروز مشکل سریعا اکیپ پشتیبانی و رفع مشکل را بتواند به محل اعزام نماید.
  4. در هنگام اجاره ماشین عروس قراردادی رسمی با تمام جزئیات در اختیار مشتری قرار دهد تا بعد انجام مراسم موردی در این خصوص پیش نیاید.
  5. بهتر است که این مجموعه ها خود دارای مرکز گل آرایی خودرو باشند تا در خصوص خسارات ناشی از جای چسب تزیین حرف و حدیثی پیش نیاید.
  6. خودروهایی که در اختیار مشتریان قرار میگیرد همگی بایستی تمیز و کارواش رفته باشد.
  7. اگر اجاره ماشین عروس با راننده باشد افرادی که به عنوان راننده انتخاب میشوند همگی باید توجیه شده باشند تا در روند برگزاری مراسم مشکلی برای افراد پیش نیاید.
  8. هزینه رنت، تاخیر و گرفتن خسارت در صورت ایجاد و هزینه سوخت و غیره باید به صورت کامل و شفاف در قرارداد قید شود.
  9. یک مرکز ایده آل اجاره ماشین عروس باید دارای انواع خودروهای کلاسیک، قدیمی، به روز، کروک باشد تا قادر باشد تا تمامی سلایق را ساپورت نماید.
  10. رنگ های خودرو های موجود در یک مجموعه ایده آل باید متنوع باشد تا با سلیقه تمام مشتریها بتواند هماهنگ شود.
بیشتر بخوانید:   اجاره BMW با راننده و بدون راننده

انواع اجاره ماشین عروس:

اجاره ماشین عروس به روش های زیر می تواند انجام شود:

  1. اجاره ساعتی: در این نوع از رنت ماشین خودرو در یک دوره زمانی مشخص با هزینه مشخص در اختیار افراد قرار میگیرد. هر ساعتی که از ساعت توافق شده بگذرد فرد کرایه کننده باید هزینه اضافی پرداخت نماید.
  2. اجاره روزانه خودرو: این نوع از رنت خودرو عمدتا به صورت بدون راننده بوده و ۲۴ ساعت کامل خودرو در اختیار فرد رنت کننده قرار می گیرد. تمامی موارد ذکر شده در مورد قبلی برای این مورد هم صدق می کند.
  3. اجاره ماشین عروس به صورت مستقیم: در این صورت خود فرد به صورت مستقیم و با عقد قرارداد اقدام به اجاره خودرو می کند. در این صورت تمامی مدارک مورد نیاز توسط فرد در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.
  4. اجاره خودرو به صورت غیر مستقیم: در این صورت شما با یک مجموعه برگزاری مراسمات قرارداد امضا می کنید و در این قرارداد انجام اجاره ماشین عروس هم به عهده آنها خواهد بود. در این صورت تمامی مراحل اجاره خودرو توسط این شرکت انجام می شود.

در انتها:

اجاره ماشین عروس حتما باید از یک مرکز مناسب و با دقت انجام شود. زیرا کمی قصور در این قضیه  ممکن است باعث شود که وقفه در مراسم ایجاد شده و مشکلی در روند برگزاری جشن پیش بیاید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ادمین
ادمین
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *